Dlaczego outdoor?
Outdoor
Outdoor, czyli reklama zewnętrzna (OOH – out-of-home), to najstarsza i najpopularniejsza forma promocji, bazująca na wizualnej prezentacji treści i zapewniająca wysoką częstotliwość kontaktów z kampanią reklamową. Outdoor wykorzystuje nośne symbole i proste komunikaty, które ułatwiają zapamiętanie i identyfikację marki. Reklama zewnętrzna działa 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, bez możliwości wyłączenia. Jej cechą jest stała widoczność, brak deklaratywności (nie trzeba np. włączać telewizora czy sięgać po gazetę) i wysoki zwrot z inwestycji.
Zalety reklamy OOH:
- masowość i szeroki zasięg – outdoor widzą wszyscy poruszający się po mieście, poza domem czy biurem odbiorca jest bardziej otwarty na kontakt z otoczeniem, zwraca uwagę na eksponowane treści
- bezpośrednie działanie – outdoor zapewnia bezpośredni, trudny do pominięcia, wielokrotny kontakt odbiorcy z przekazem reklamowym
- prosty i skuteczny przekaz – plakat świetnie eksponuje markę, produkt, usługę, do których przyciąga kolorem, kompozycją, pomysłem lub prostotą i jasnym przekazem
- efektywność – dzięki narzędziom pozwalającym planować kampanie dla konkretnej grupy docelowej
- duża częstotliwość kontaktów – dzięki wielokrotnemu kontaktowi z odsłonami tej samej kampanii przekaz reklamowy jest przez odbiorcę z łatwością zapamiętywany
- długotrwałe działanie – reklama widoczna jest przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu
- niskie koszty dotarcia do potencjalnych klientów w porównaniu do innych klas mediów
- brak deklaratywności – odbiorca reklamy outdoorowej, by ją zobaczyć, nie musi kupować gazety, włączać telewizora czy mieć dostępu do Internetu
- wysoki zwrot z inwestycji – wg niezależnych badań każda zainwestowana w outdoor złotówka zwraca się niemal trzykrotnie
Doba mediowa jest to całkowity czas poświęcony na konsumpcję mediów ogółem w ciągu doby. Człowiek spędza niemalże cały świadomy czas życia w towarzystwie mediów. Polacy codziennie konsumują media przez 9 godzin i 39 minut. Outdoor ma w dobie mediowej bardzo duży, 20-procentowy udział. Oznacza to, że konsumenci każdego dnia funkcjonują / poruszają się jedną godzinę i 56 minut tylko w obrębie oddziaływania reklamy zewnętrznej.
Polacy codziennie konsumują media przez 9 godzin i 39 minut. Outdoor ma w dobie mediowej bardzo duży, 20% udział. Oznacza to, że konsumenci codziennie poświęcają jedną godzinę i 56 minut tylko outdooru.
Żródło: Badanie Consumer Connection System (CCS) zostało przeprowadzone przez grupę Aegis Media w listopadzie i grudniu 2010; zrealizował je instytut badawczy Ipsos Polska.
Outdoor to medium konsumowane najlepiej w godzinach od 06 rano do godziny 18. Peak konsumpcji outdooru przypada na godziny między 12 a 15. Godziny konsumpcji outdooru pokrywają się z największą aktywnością zakupową konsumentów.
Żródło: Badanie Consumer Connection System (CCS) zostało przeprowadzone przez grupę Aegis Media w listopadzie i grudniu 2010; zrealizował je instytut badawczy Ipsos Polska.
-
Manager ds. Rozwoju SieciStanisław Jarosz(22) 444 26 28609 555 405sjarosz@stroeer.pl
-
Manager ds. rozwoju sieciMarcin Pilitowski+48 22 444 29 15+48 607 334 671mpilitowski@stroeer.pl
-
Manager ds. technicznych i rozwoju sieciZbigniew Miernicki+48 22 444 29 43+48 601 069 105zmiernicki@stroeer.pl
-
Manager ds. technicznych i rozwoju sieciZbigniew Miernicki+48 22 444 29 43+48 601 069 105zmiernicki@stroeer.pl