Badanie Atlas

Które reklamy przyciągają Twój wzrok podczas jazdy samochodem?

Czy ułamki sekund, podczas których patrzysz na kreacje reklamową podczas jazdy przekładają się na lepszą rozpoznawalność produktów?

Badanie Atlas to  projekt, który przeprowadziliśmy w 2013 roku wspólnie z instytutem badawczym Millward Brown by sprawdzić skuteczność reklamy outdoor wśród kierowców samochodów. Przebadaliśmy system eyetrackingowym 240 osób

Czego się dowiedzieliśmy:

  • Najwyższą skutecznością odznaczają się nośniki 12 x 3 oraz 6 x 3 – są one najczęściej zauważane i przyciągają wzrok kierowcy na najdłuższy czas

  • W miejscach o dużym clutterze reklamowym nośnikiem najbardziej przyciągającym uwagę był Super Scroll
  • Średni czas obserwacji nośnika  w clutterze był nieco niższy niż pojedynczego nośnika w polu widzenia, ale

  • Łączny czas obserwacji wyraźnie dłuższy, przez co zdecydowanie większa szansa zauważenia przekazu

Tutaj znajdziecie kompletny raport z badania.

Dowiedz się więcej!

Zobacz film

o metodologii i efektach badania ATLAS

Podczas badania wykorzystano nowoczesny symulator jazdy pozwalający na wywołanie wrażenia rzeczywistego kierowania samochodem, wymuszając zachowania, jakie zwykle towarzyszą prowadzeniu pojazdu oraz urządzenie eye-tracker śledzące ruchy gałek ocznych badanego oraz elementy trasy, na które zwraca on uwagę.  Eye-tracker zwykle stosowany jest do niewielkich badań obejmujących maksymalnie 30 osób. W przypadku Atlasa wykonano aż 240 pomiarów.

Badanie Atlas trwało od lipca do października 2013 roku i objęło 1100 dorosłych, posiadających prawo jazdy osób. Uczestników podzielono na 12 grup, które zetknęły się z różnymi kombinacjami marek, formatów nośników, częstotliwości kontaktów z nimi oraz ich umiejscowienia.  Badanie zrealizował instytut badawczy Millward Brown, a jego rezultatem będzie stworzenie oprogramowania pozwalającego na optymalizację kampanii OOH.

Naciśnij Enter
Naciśnij Enter