Wprowadzone z powodu III fali zakażeń restrykcje nie przekładają się w sposób znaczący na spadek ruchu samochodowego. Co więcej – w miejscach takich jak parki i skwery oraz w okolicach osiedli mieszkaniowych pierwsze ciepłe dni spowodowały znaczące wzrosty traffiku.
Niewielki wpływ obecnych restrykcji na poziom ruchu samochodowego widać zwłaszcza w zestawieniu danych nt. ruchu tranzytowego. Porównując liczbę samochodów na trasach wylotowych i drogach szybkiego ruchu widać, że nawet pomimo ograniczeń było ich aż 50 proc. więcej niż w tym samym czasie ub. roku, kiedy obowiązywały podobne ograniczenia. Spadek traffiku zobaczymy dopiero, gdy porównamy tegoroczne dane z 2019 r. – wtedy w kwietniu ruch tranzytowy był o o 12 proc. większy.
Większe spadki zanotowano w miastach, ale nie były one znaczące – wszędzie natężenie ruchu oscyluje w granicach 90 proc. Są one jednak równoważone przez wzrosty ruchu pieszego – zwłaszcza w okolich parków, skwerów i terentów zielonych.
„Dane potwierdzają nasze obserwacje z poprzednich tygodni – traffic jest już „odporny” na wprowadzane restrykcje, a centra polskich miasta i drogi wylotowe wyglądają zupełnie inaczej niż rok temu, podczas akcji #zostańwdomu. Reklama Outdoor (link do podstrony „Oferta”) ma zatem ciągle bardzo wysokie dotarcie. Co więcej, w ostatnich dniach już po okresie aktualnego badania widzimy bardzo wyraźnie rosnący trend – zarówno jeśli chodzi o ruch pieszy, jak i samochodowy. Po jesieni i zimie spędzonej właściwie w całości w lockdownie, ludzie mają ogromną potrzebę wyjścia na zewnątrz i spędzania czasu aktywnie, na świeżym powietrzu. Powoduje to że kampanie na billboardach (link do podstrony Outdoor) w kolejnych miesiącach będą wyjątkowo skuteczne. Amerykańskie badania pokazują, że po lockdownie prawie połowa mieszkańców miast częściej zauważa billboardy reklamowe (link do postrony Oudtoor) niż przed pandemią.” – mówi Krzysztof Kurowski, Sales Strategy Manager.
Ströer Traffic News to autorski newsletter stworzony przez zespół Ströer Media, analizujący dane nt. ruchu pieszego i samochodowego w Polsce. Dane pochodzą z takich źródeł jak TomTom Traffic, GDDKiA i Google Covid 19 Mobility Raport. Celem raportu jest podawanie informacji nt. aktualnego poziomu ruchu i jego wpływu na widoczność kampanii OOH.