Ströer Traffic News: Ruch samochodowy w miastach powoli wzrasta, coraz więcej osób w biurach

Ströer Traffic News: ruch pomimo lockdownu na wysokim poziomie

Wprowadzone z powodu III fali zakażeń restrykcje nie przekładają się w sposób znaczący na spadek ruchu samochodowego. Co więcej – w miejscach takich jak parki i skwery oraz w okolicach osiedli mieszkaniowych pierwsze ciepłe dni spowodowały znaczące wzrosty traffiku.

Niewielki wpływ obecnych restrykcji na poziom ruchu samochodowego widać zwłaszcza w zestawieniu danych nt. ruchu tranzytowego. Porównując liczbę samochodów na trasach wylotowych i drogach szybkiego ruchu widać, że nawet pomimo ograniczeń było ich aż 50 proc. więcej niż w tym samym czasie ub. roku, kiedy obowiązywały podobne ograniczenia. Spadek traffiku zobaczymy dopiero, gdy porównamy tegoroczne dane z 2019 r. – wtedy w kwietniu ruch tranzytowy był o o 12 proc. większy.

Stroer Traffic News 15 kwiecien 2021 ruch samochodowy w miastach

Większe spadki zanotowano w miastach, ale nie były one znaczące – wszędzie natężenie ruchu oscyluje w granicach 90 proc. Są one jednak równoważone przez wzrosty ruchu pieszego – zwłaszcza w okolich parków, skwerów i terentów zielonych.

Stroer Traffic News 15 kwiecien 2021 ruch tranzytowy reklama OOH

Stroer Traffic News 15 kwiecien 2021 ruch tranzytowy

Dane potwierdzają nasze obserwacje z poprzednich tygodni – traffic jest już „odporny” na wprowadzane restrykcje, a centra polskich miasta i drogi wylotowe wyglądają zupełnie inaczej niż rok temu, podczas akcji #zostańwdomu. Reklama Outdoor (link do podstrony „Oferta”) ma zatem ciągle bardzo wysokie dotarcie. Co więcej, w ostatnich dniach już po okresie aktualnego badania widzimy bardzo wyraźnie rosnący trend – zarówno jeśli chodzi o ruch pieszy, jak i samochodowy. Po jesieni i zimie spędzonej właściwie w całości w lockdownie, ludzie mają ogromną potrzebę wyjścia na zewnątrz i spędzania czasu aktywnie, na świeżym powietrzu. Powoduje to że kampanie na billboardach (link do podstrony Outdoor) w kolejnych miesiącach będą wyjątkowo skuteczne. Amerykańskie badania pokazują, że po lockdownie prawie połowa mieszkańców miast częściej zauważa billboardy reklamowe (link do postrony Oudtoor) niż przed pandemią.” – mówi Krzysztof Kurowski, Sales Strategy Manager.

Stroer Traffic News 15 kwiecien 2021 ruch według miejsc

Stroer Traffic News 15 kwiecien 2021 ruch pieszy reklama OOH

Ströer Traffic News to autorski newsletter stworzony przez zespół Ströer Media, analizujący dane nt. ruchu pieszego i samochodowego w Polsce. Dane pochodzą z takich źródeł jak TomTom Traffic, GDDKiA i Google Covid 19 Mobility Raport. Celem raportu jest podawanie informacji nt. aktualnego poziomu ruchu i jego wpływu na widoczność kampanii OOH.

Stroer Traffic News 15 kwiecien 2021 metro reklama OOH

Artykuły eksperckie

Naciśnij Enter
Naciśnij Enter