Ströer Traffic News: Ruch samochodowy w miastach powoli wzrasta, coraz więcej osób w biurach

Ströer Traffic News: Ruch samochodowy w miastach powoli wzrasta, coraz więcej osób w biurach

Z analizowanych przez zespół Ströer Media danych dotyczących ruchu wynika, że otwarcie galerii handlowych przełożyło się na niewielki, ale widoczny wzrost ruchu samochodowego w miastach. Ruch tranzytowy w styczniu zanotował niewielki spadek w stosunku do ubiegłego roku.

Dane o ruchu samochodowym publikowane przez firmę TomTom Traffic wskazują, że natężenie ruchu samochodowego powoli wzrasta we wszystkich miastach i wraca do normy po jesiennym lockdownie. W kilku miastach traffic jest nawet znacząco wyższy niż średnia w poprzednim roku – w Szczecinie o 10 proc., w Krakowie o 5,5 proc., a we Wrocławiu o prawie 8 proc.

Ruch samochodowy wykres OOH pandemia
Ruch samochodowy wykres OOH pandemia

Decydujące dla wzrostów znaczenie miało ponowne otwarcie galerii handlowych, powrót dzieci z klas 1-3 do szkół i stopniowy powrót pracowników do stacjonarnego trybu pracy. Z danych Google Covid-19 Mobility Report wynika, że w porównaniu z danymi z listopada do biur i innych miejsc pracy wróciło ok. 7 proc. pracowników  (wzrost z 72 do 79 proc.)

Stroer Traffic News luty 2021 ruch tranzytowy

Raport Google’a pokazuje też trwały wzrost trafficu w okolicach miejsc zamieszkania, który od wielu tygodni utrzymuje się powyżej średniej z poprzedniego roku (dane podawane przez Google odnoszą się do początku 2020 r. – przed wybuchem pandemii). Aktualnie wzrost wynosi 8 proc.

Wg. danych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad badającej natężenie ruchu na trasach szybkiego ruchu wynika, że w styczniu w monitorowanych miejscach zanotowano 10 proc. spadek liczby samochodów w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku. Niższy ruch tranzytowy wynika z zamknięcia hoteli i restauracji w czasie ferii zimowych – większość osób spędziła je w domu.Stroer Traffic News luty 2021 ruch wedug miejsc
Szybki powrót do wysokich poziomów natężenia ruchu samochodowego po otwarciu galerii handlowych nie jest dla nas zaskoczeniem. Z naszych obserwacji z poprzedniego roku wynika, że ruch samochodowy w miastach odbudowuje się najszybciej. W większości miast średni poziom ruchu już w czerwcu ubiegłego roku (po wiosennym lockdownie)  był na poziomie z 2019 r. lub wyższym i utrzymywał się na takim pułapie przez wiele miesięcy, aż do drugiej fali pandemii w październiku i wprowadzenia nowych restrykcji. Powód jest prosty - wielu mieszkańców dotychczas dojeżdzających do pracy autobusem lub tramwajem przeniosło się do samochodu (kolejne miesiące pokażą na ile będzie to trwala tendencja).  Przekłada się to na dobrą widoczność nośników roadside’owych – czyli takich formatów jak Super18, Super36 i Backlight. Ciągle obserwujemy również wysoki poziom ruchu w okolicach osiedli mieszkaniowych. Oznacza to większą skuteczność kampanii planowanych szeroko, ale przede wszystkim równomiernie w całej przestrzeni miasta, nie tylko w centrum czy przy głównych arteriach – komentuje Adam Krajewski, Sales Strategy Manager

Stroer Traffic News luty 2021 ruch samochodowy OOH

Ströer Traffic News to autorski newsletter stworzony przez zespół Ströer Media, analizujący dane nt. ruchu pieszego i samochodowego w Polsce. Dane pochodzą z takich źródeł jak TomTom Traffic, GDDKiA i Google Covid 19 Mobility Raport. Celem raportu jest podawanie informacji nt. aktualnego poziomu ruchu i jego wpływu na widoczność kampanii OOH.

* źródło: TomTom Traffic, okres badania: 1-7 lutego 2021, porównanie do średniej z 2020 r.

** źródło: Dane GDDKiA - 2020 vs 2019; 2021 vs 2020 (sumaryczny poziom trafficu w ujęciu miesięcznym)

*** źródło: Google Covid 19 Mobility Report, dane z 5 lutego

Stroer Traffic News luty 2021 ruch samochodowy reklama OOH

Artykuły eksperckie

Naciśnij Enter
Naciśnij Enter